Pulau Perhentian

flag_pl Ten wpis bedzie o nicnierobieniu i o egzotycznych zwierzetach.

Na Pulau Perhentian Kecil, malutkiej wyspie, jednej z dwoch (wieksza to Pulau Perhentian Besar) znajdujacych sie na Morzu Poludniowochinskim, 21 km. od malezyjskiego wybrzeza wlasciwie nie robilismy nic. No chyba, ze lezenie na plazy, od czasu do czasu moczenie sie w morzu (tylko w taki sposob wytrzymac mozna bylo panujacy upal) no i jedzenie nazwac mozna robieniem czegos. Wydaje nam sie, ze raczej nie… ­čÖé Przerywnikiem w leniuchowaniu bylo snorklowanie w baardzo przejrzystej wodzie na baardzo ladnej rafie. Tak to spedzilismy trzy leniwe dni…

P1020012

P1020027

Co do egzotycznych zwierzat, sporo ich w ciagu tych trzech dni widzielismy. Po pierwsze, mielismy wspollokatora (lub wspollokatorke, tego zbadac nie dalismy rady). Mieszkala z nami w domku trzydziestocentymetrowa jaszczurka. Pierwszej nocy pozarla nam ciastka, drugiej zapakowane szczelnie w plecaku batoniki… Trzeciej nic, nic wiecej juz nam bowiem nie zostalo. Po drugie, w czasie snorklowania widzielismy wielkie zolwie morskie, Andrzej morskiego weza, a ja rekina. Podobno niegrozny rekin rafowy zrobil na mnie jednak takie wrazenie, ze plynelam do lodzi tak szybko, jak chyba jeszcze nigdy w zyciu :-).

Trzy dni na Pulau Perhentian Kecil wystarczyly nam w zupelnosci (nicnierobienie tez moze ciut zmeczyc :-)). Udalismy sie stamtad w nieco chlodniejszy region Malezji, do lezacych na wysokosci ok. 1600 m. n.p.m. Cameron Highlands.

flag_de Diesmal wollten wir etwas ├╝ber das Nichtstun und ├╝ber die exotische Tierwelt Malaysias schreiben.

Auf Pulau Perhentian Kecil – der kleineren der Perhentian Inseln, die sich auf dem S├╝dchinesischen Meer, 21 km. von der Ostk├╝ste Malaysias befinden, taten wir buchst├Ąblich nichts. Es sei denn, man kann so etwas wie am Strand liegen, ab und zu mal sich im Meer abk├╝hlen (nur so konnte man die Hitze ertragen) und essen anders als Nichtstun bezeichnen. Wir denken, eher nicht :-). Eine Pause vom Faulenzen gab es allerdings: wir haben im kristallklaren Wasser geschnorchelt. So sind drei Tage schnell vergangen…

Was die Tierwelt angeht, hatten wir diesbez├╝glich viele Erlebnisse in den drei Tagen. Zum Einen hatten wir einen Mitbewohner (bzw. eine Mitbewohnerin) – eine 30 cm. lange Eidechse. In der ersten Nacht hat sie unsere Kekse aufgefressen, in der zweiten dicht im Rucksack verpackte M├╝sliriegel (wir fragen uns immer noch, wie sie das geschafft hat)… In der dritten Nacht nichts mehr, da es nichts mehr zum Fressen gab. Zum Zweiten haben wir w├Ąhrend des Schnorchelns gro├če Meeresschildkr├Âten, eine Meeresschlange (Andrzej) und einen Hai (ich) gesehen. Angeblich ungef├Ąhrlich, hat der Hai jedoch so einen gro├čen Eindruck auf mich gemacht, dass ich so schnell wie noch nie zur├╝ck zum Boot geschwommen bin. ­čÖé

Dreit├Ągiges Faulenzen auf Pulau Perhentian Kecil war schon fast ein bisschen zu viel :-). Von dort fuhren wir in etwas k├╝hlere Region Malaysias – zu den auf 1600 m H├Âhe liegenden Cameron Highlands.

Wiecej zdjec/mehr Photos:
http://www.flickr.com/photos/38071951@N05/sets/72157620514893356/

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: