Isla Colón; Bocas del Toro

flag_pl I znowu powialo przygoda… Zaczelo sie juz gdy opuszczalismy Panama City w kierunku wybrzeza Morza Karaibskiego. Na najwieksza wyspe archipelagu Bocas del Toro – Isla Colón – postanowilismy poleciec, bo przejazd trwalby okolo 12 godzin, a my postanowilismy sie niepotrzebnie nie meczyc. Dojechalismy wiec tylko na krajowe lotnisko Albrook w Panama City skad poleciec mielismy do Bocas.

Air Panama brzmi dumnie… Brzmi moze dumnie, a wyglada tak (tu juz na lotnisku w Bocas del Toro, przed lotem jakos nie moglam skupic sie na robieniu zdjec):

Bylo ciekawie. Przy odprawie powiedziano nam, ze samolot na ktory mamy kupione bilety bedzie ponad godzine spozniony, ale za 15 minut bedzie inny samolot do Bocas, ktorym mozemy poleciec jesli chcemy. Chcielismy, bo po co czekac, zwlaszcza, ze nie musielismy za zamiane doplacac. Usmiech na naszych twarzach wzbudzily najpierw “karty pokladowe”, ktore wreczono nam przy odprawie. Byly to czerwone kawalki plastiku z logo Air Panama. Usmiech z twarzy nie schodzil nam gdy po przejsciu przez kontrole czekalismy z osmioma innymi pasazerami na boarding i gdy pokazal nam sie pan z wydrukowana lista pasazerow i wywolywal wszystkich dzisiec osob po imieniu. Miny zrzedly nam nieco dopiero, gdy najpierw zobaczylismy samolocik, a potem do niego wsiedlismy, a pani prowadzaca nas do samolotu po zebraniu “kart pokladowych” zamknela za nami klape-drzwi, a my zobaczylismy siedzenia oddzielone od kabiny pilotow czyms w rodzaju przeswitujacej kotarki na sznurku. No nic, jak przygoda to przygoda… Malym samolocikiem potrzasywalo wprawdzie nieco, lecz dolecielismy szczesliwie :-).

Po odebraniu bagazy wyszlismy przez drewniana furtke z lotniska i po pieciu minutach marszu znalezlismy sie w naszym hotelu. I wtedy zaczelo padac. Padalo z mniejszymi badz wiekszymi przerwami przez trzy dni. My w tym czasie wyspalismy sie, czytalismy, obeszlismy kilka razy miasteczko, wymienilismy ksiazki na nowe, dalej czytalismy, a raz, gdy na cale popoludnie przestalo padac pojechalismy na drugi koniec wyspy na plaze. A poza tym wypatrywalismy karaibskiego slonca.

flag_de Es wurde wieder etwas abenteuerlich. Es hat damit angefangen, dass wir Panama City in Richtung der karibischen Küste verlassen haben. Um keine 12 Stunden im Bus verbringen zu müssen – davon werden wir in den nächsten Wochen sowieso genung haben – haben wir beschlossen auf die Isla Colón zu fliegen. Und so kamen wir also zuerst am kleinen Albrook Flughafen in Panama City an.

Es war schon irgendwie lustig. Beim check-in stellte sich heraus, dass unser Flug zwar verspätet ist, aber in 15 Minuten eine andere Maschine in Richtung Bocas startet, mit der wir fliegen können. Wir haben nicht lange überlegt und nahmen die roten Plastik-Bordkarten auf denen nur Nummern standen entgegen. Dann wurde die Anwesendheitsliste überprüft – jeder der insgesamt zehn Passagiere wurde mit Namen aufgrufen – und wir konnten einsteigen. Als wir die Maschine gesehen haben …. – sie war wirklich sehr klein mit der Pilotenkabine hinter einem durchsichtigen Vorhang. Na ja – Abenteuer eben… Und obwohl es am Anfang ziemlich wackeling war, sind wir nach etwas über einer Stunde gut in Bocas angekommen.

Wir nahmen unsere Rucksäcke gingen durch das Holztor aus dem Flughafen heraus und erreichten in fünf Minuten unser Hostel. Und dann hat es angefangen zu regnen und es regnete fast die ganzen nächsten drei Tage. Uns ist nichts übrig geblieben als ausschlafen, lesen, und jeden Tag einen Rundgang in Bocas-Town zu machen. Als es dann an einem Nachmittag ausnahmsweise nicht geregnet hat, fuhren wir zum Strand auf die andere Inselseite. Aber auch dort wollte sich die karibische Sonne nicht blicken lassen. Bis zum letzten Tag…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: